Alkalická dieta je známá také jako pH dieta či zázračná dieta. Jedná se o velmi účinnou dietu bez následného jo-jo efektu.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 4 kg

Cvičení k dietě: 2x až 3x týdně

Princip diety

Alkalická dieta představuje nový druh diety, který byste měli chápat spíše jako nový životní styl. Během diety si nebudete hlídat, kolik toho jíte, ale co jíte. Alkalická dieta je založena na kyselinách a zásadách. O těchto pojmech jste již slyšeli a také možná víte, že kyselina je opakem zásady. Každé tělo je zásadité, a tak mu vyhovuje potrava vyvolávající zásadité prostředí. Kyselé prostředí není vhodné, protože potom dochází k překyselení organismu. V důsledku toho pak dochází ke ztrátě důležitých látek v těle, čímž vznikají různé choroby.

Než se zaměříme na alkalickou dietu jako takovou, měli bychom si rozdělit potraviny. Rozdělujeme je na zásadité a kyselé. Dále je ještě dělíme na zásadotvorné a kyselinotvorné. Kyselé potraviny jsou takové potraviny, které se v těle přeměňují na zásadu. Kdežto kyselinotvorné potraviny jsou charakteristické svou zásaditostí a přeměňují se tak na kyselinu.

Měli byste se zaměřit na zásaditou stravu a zásaditou dietu. Alkalická dieta je na tomto principu založena. Nebudete si vážit, kolik toho budete jíst. Ale měli byste se zaměřit na to, co budete jíst.

Co jíst při dietě?

Alkalická dieta povoluje zásadotvorné potraviny, mezi které patří ovoce a zelenina, ořechy, luštěniny a produkty vyrobené ze sóje.

Co nejíst?

Z jídelníčku byste měli co nejvíce vyřadit kyselotvorné potraviny, mezi které spadá červené a průmyslově zpracované maso, smažená a tučná jídla, plnotučné mléčné výrobky, přislazované pochutiny a nápoje.

Ukázkový jídelníček

Snídaně: ovoce a celozrnný chléb

Svačina: jahody

Oběd: brambory se zeleninou

Svačina: jablko

Večeře: celozrnný chléb a sojový salám

Výhody a nevýhody

Hlavní výhodou alkalické diety je její dlouhodobost. Je možné ji držet celý život. Dieta je tělu prospěšná a tělo si tak najde vhodnou hmotnost, na které se ustálí. Nevýhodou je, že se budete omezovat v jídle a musíte se vzdát svých oblíbených potravin.

Praktický tip

Doporučujeme dodržovat správný pitný režim a nezapomínejte ani na pohyb, který vašemu tělu jen prospěje.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno