Americká dieta, jak už její název může napovědět, má své kořeny v USA. A právě v této zemi si získala na oblíbenosti, a to díky rychlému procesu hubnutí.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 7 – 10 kg za 2 týdny

Cvičení k dietě: občas

Princip diety

V USA vznikla takzvaná americká dieta, která se drží pouhých 13 dní. Během této doby můžete snížit svou tělesnou hmotnost o 7 až 10 kilogramů. Americká dieta spadá mezi redukční diety a svým stylem se hodně podobá dietě Štefana Margity. Dieta je založena na sníženém příjmu kalorií a musí se striktně dodržovat předepsaný jídelníček, aby byla dieta účinná.

Americká dieta je charakteristická tím, že si denně servírujete pouze tři jídla v pevně stanovenou hodinu, a to konkrétně v 08:00, 12:00 a 18:00 hodin. Musíte dodržovat také pitný režim a denně vypít až tři litry neslazených tekutin.

Jak můžete zpozorovat ze samotného jídelníčku, americká dieta spadá mezi ty drastičtější. Je zřejmé, že během následujících třinácti dní budete i hladovět, protože denně konzumujete poměrně malé množství jídla.

Americká dieta se nedoporučuje lidem s vysokým krevním tlakem, chudokrevností a ani lidem mající problémy s ledvinami.

Co jíst při dietě?

Co nejíst?

Výhody a nevýhody

Hlavní výhodou americké diety je rychlý úbytek tělesné hmotnosti. Za necelých čtrnáct dní se můžete zbavit až deseti kilogramů. Dieta je však na druhou stranu poměrně drastická a často lidem způsobuje nedostatek energie, psychické problémy kvůli hladu, větší lámavost nehtů a vlasů (nedostatek některých živin) a také snižuje imunitu. U americké diety hrozí také jo-jo efekt.

Ukázkový jídelníček

  1. den
  • Snídaně: šálek kávy, 1 kostka cukru
  • Oběd: 2 vejce natvrdo, dušený špenát, rajče
  • Večeře: biftek se zeleninovým salátem
  1. den
  • Snídaně: šálek kávy, 1 kostka cukru
  • Oběd: steak se zeleninovým salátem, 1 kus ovoce
  • Večeře: 150 g šunky, bílý jogurt, kostka cukru
  1. den
  • Snídaně: šálek kávy, 1 kostka cukru, suchý plátek chleba
  • Oběd: vařené zelí (květák, chřest či kapusta)
  • Večeře: 2 vejce natvrdo, plátek šunky, zeleninový salát
  1. den
  • Snídaně: šálek kávy, 1 kostka cukru, suchý plátek chleba
  • Oběd: 1 vejce natvrdo, plátek sýru, 1 mrkev
  • Večeře: ovocná přesnídávka a bílý jogurt
  1. den
  • Snídaně: mrkvový salát
  • Oběd: ryba nebo střední kuře
  • Večeře: steak se zeleninovým salátem
  1. den
  • Snídaně: šálek kávy, 1 kostka cukru, suchý plátek chleba
  • Oběd: grilované kuře se zeleninovým salátem
  • Večeře: 2 vejce natvrdo, 1 velká mrkev
  1. den
  • Snídaně: šálek kávy, 1 kostka cukru
  • Oběd: grilované kuře, 1 kus ovoce
  • Večeře: nic
  1. – 13. den je stejný jako 1. – 6. den

 

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno