Jak už samotný název napovídá, francouzská dieta má své kořeny ve Francii. Jídelníček obsahuje těstoviny, rýži, jogurty, paradoxně i sýrové pochoutky a v neposlední řadě si dopřejte i čokoládu.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 2 – 3 kg

Cvičení k dietě: 2x až 3x týdně

Princip diety

Jak si můžete sami povšimnout, Francouzsky se mohou pyšnit nejen svou krásou, ale také štíhlou linií. Ve Francii obezitou trpí pouhých 11 % obyvatelstva, přičemž pro srovnání v USA trpí obezitou 30 % obyvatelstva a v České republice 21 % mužů a 31 % žen má obezitu. Francouzská kuchyně je charakteristická výbornými tučnými sýry, pečivem, másly a nesmí chybět ani vepřové maso či víno. I přes tyto pokrmy, které si Francouzi připravují, se mohou chlubit štíhlou postavou. A v čem tkví jejich tajemství?

Francouzi si na rozdíl od Čechů umí jídlo vychutnávat. Konzumují potraviny v klidu, nemají žádný stres, což je pro tělo člověka velmi důležité. Francouzi mají také zvýšený příjem živočišných tuků, díky nimž mají dobrý cholesterol.

A o tento paradox se začal zajímat americký lékař Will Clower, který zkoumal návyky Francouzů. Na základě svých poznatků vydal knihu pod názvem „Francouzi nedrží dietu“. Dále sestavil také program „Cesta ke zdravému hubnutí“, kterou můžete znát dnes také jako francouzskou dietu.

Jak tedy držet francouzskou dietu? V čem je její síla? Základem francouzské diety je, abyste jedli pouze pravé potraviny. Vyhněte se polotovarům, které tělu rozhodně neprospívají. Investujte do jídel, které jsou bohaté na živiny. A mějte rádi vaření. Vyhrajte se s přípravou oblíbených francouzských pokrmů. Důležité je také pravidelné stravování. A v neposlední řadě je pro francouzskou dietu důležité, abyste jídlo konzumovali v okamžiku, kdy nejste ve stresu.

Nesmíme opomenout také pohyb. Buďte aktivní. Nemusíte denně strávit hodiny sportem, ale stačí aktivní chůze. A organismus by si měl také odpočinout a relaxovat.

Co jíst při dietě?

Francouzská dieta povoluje následující potraviny: celozrnný chleba, těstoviny, rýži, vejce, jogurt, ovesnou kaši, sýry, ryby, kuřecí maso, vepřové maso, ovoce a zeleninu, máslo, tmavou čokoládu, luštěniny a ve Francii tolik oblíbené červené víno.

Praktický tip

Při francouzské dietě byste se měli ovládat. Servírujte si přiměřené množství jídla. Dodržujte také pohybovou aktivitu, přičemž stačí aktivní chůze. A tělu dopřejte také odpočinek a dostatek relaxace.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno