Intervalová dieta je další účinnou dietou, která má své kořeny v USA. Skládá se z několika fází, které je nezbytné striktně dodržovat, aby byly výsledky co nejdříve viditelné.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 5 – 7 kg

Cvičení k dietě: více než 3x týdně

Princip diety

Národy tloustnou a Češi nejsou žádnou výjimkou. V současné době vznikají stále nové diety, přičemž některé fungují více, jiné méně. Ze Severní Ameriky k nám přichází také intervalová dieta, která existuje v několika variantách. První variantou je čtrnáctidenní dieta, která se skládá ze tří různě dlouhých odtučňovacích fází a přestávek. Druhou variantou je dieta, při níž střídáte dny s jídlem a dny bez něj. Spousta výživových poradců tvrdí, že se intervalová dieta drží velmi dobře a že je velmi účinná.

Stejně jako ostatní diety, tak i intervalová dieta má svá pravidla, která je nezbytné dodržovat. V první řadě se musíte držet stanoveného plánu, aby byl úbytek přebytečných kilogramů úspěšný. V dietní dny můžete přijmout do těla až 3 000 kJ, kdežto během volných dní je tato hranice zvýšena až na 8 000 kJ. Nesmíte se ale přejídat a vyvarujte se zakázaným potravinám, jako jsou tučná jídla a sladkosti. Dny s jídlem a bez jídla by se měly obden střídat.

V den, kdy máte povoleno jíst, si můžete dát i nějakou sladkost (maximálně 50g). Podávejte si menší porce, než jste byli doposud zvyklí. A dodržujte také pitný režim, přičemž byste měli denně vypít alespoň dva litry neslazených tekutin. Do svého programu ve volných dnech zařaďte i cvičení.

Ráno doporučujeme pít sklenici vody se lžičkou oleje a lžičkou citronové šťávy. Tuto kombinaci pijte nalačno.

Budete-li chtít držet čtrnáctidenní intervalovou dietu, můžete tak zhubnout až 7 kilogramů. Zde dochází ke střídaní ovocných dnů, dnů se třemi jídly a dnů s tukožroutskou polévkou a nápojem.

  1. den – 3 jídla
  2. den – ovoce
  3. den – 3 jídla
  4. den – tukožroutská polévka
  5. den – 3 jídla
  6. den – tukožroutský nápoj
  7. den – 3 jídla
  8. den – ovoce
  9. den – 3 jídla
  10. den – tukožroutská polévka
  11. den – 3 jídla
  12. den – tukožroutskýk nápoj
  13. den – 3 jídla
  14. den – ovoce

Co jíst při dietě?

Intervalová dieta povoluje během ovocných dnů jakékoliv ovoce v jakémkoliv množství. Dále můžete jíst tukožroutskou polévku a pít tukožroutský nápoj.

Tukožroutská polévka – 200 g zelí, 1 červená paprika, 1 žlutá paprika, 3 mrkve, 150 g cibule, 300 g květáku, 300 g brokolice, 2 celery, 1 zeleninový bujon.

Tukožroutský nápoj – 1 l rajčatové šťávy s chilli, 1 l ovocné šťávy se zázvorem.

Co nejíst?

Během intervalové diety byste se měli vyhnout tučným, smaženým a sladkým pokrmům.

Výhody a nevýhody

Intervalová dieta zaručuje rychlý úbytek tělesné hmotnosti. Můžete se touto cestou poměrně rychle zbavit přebytečného tuku. Ale intervalová dieta je poměrně drastická, a tak budete během ní i hladovět. Není zaručeno, že se vám po návratu k běžnému stravování ztracené kilogramy nevrátí.

Jelikož máte obden poměrně nízký energetický příjem, může se objevit únava, hlad, podráždění, ale také poruchy spánku.

Praktický tip

Aby byly výsledky viditelné, musíte dodržovat stanovený plán. Pijte denně 2 litry neslazených tekutin a nezapomeňte na cvičení.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno