Jahody dnes nepředstavují pouze chutné a oblíbené ovoce. Díky jahodám se můžete zbavit přebytečných kilogramů.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 4 kg

Cvičení k dietě: nikdy

Princip diety

Jahodová dieta patří mezi detoxikační diety. Má příznivý vliv na zatěžované orgány. Trvá pouhé 3 dny, během nichž se zbavíte až 4 kilogramů. A co víc? Ještě si pochutnáte. První den pro vás bude asi nejtěžší. Budete jíst pouze jahody a pít hodně vody. Druhý den už můžete přidat nějaké potraviny navíc k jahodám a třetí den připraví vaše tělo na návrat k normálnímu stravování.

Jahody jsou charakteristické vysokým obsahem vitamínů. Obsahují vitamin C, minerály a další zdraví prospěšné látky. Jahody obsahují také vlákninu a slouží částečně k detoxikaci organismu.

První den budete jíst 1,7 kilogramu jahod. Toto množství si rozdělte na tři části. Jednu velkou část si vyhraďte na oběd. Ze zbylých dvou částí ještě odeberte další dvě částky, které budete mít na svačinu. V tento den musíte dodržet pitný režim a pít neperlivou vodu, slabý čaj, případně kvalitní ovocnou šťávu.

Druhý den si ke snídani, obědu a večeři dejte kromě jahod mléčné výrobky, díky čemuž se do těla dostanou bílkoviny. A poslední den přijměte i sacharidy, které tělo připraví na návrat k běžnému stravování. Jahodová dieta je jednoduchá a velmi populární.

Co jíst při dietě?

První den jahodová dieta povoluje pouze jahody, druhý den můžete přidat mléčné výrobky a třetí den si můžete dát i sacharidy. Pijte neslazené nenasycené tekutiny či slabé čaje.

Výhody a nevýhody

Jahodová dieta je oblíbená díky jejímu krátkému trvání, přičemž se dodržuje pouze 3 dny. Detoxikuje organismus a během krátké doby shodíte pár kilogramů. Ale jahodová dieta má i své slabé stránky. Nedá se držet dlouhodobě a hrozí zde jo-jo efekt. Jahodová dieta neshazuje tuk, ale pouze organismus odvodní.

Ukázkový jídelníček

  1. den

Snídaně: 350 g jahod

Svačina: 150 g jahod

Oběd: 500 g jahod

Svačina: 250 g jahod

Večeře: 450 g jahod

 

  1. den

Snídaně: 150 g jahod, tvaroh

Svačina: jahodový koktejl

Oběd: 150 g jahod, Cottage sýr

Svačina: jahodový koktejl

Večeře: 150 g jahod, mascarpone

 

  1. den

Snídaně: ovesné vločky, 150 g jahod, mléko

Svačina: jahody, plátek celozrnného chleba

Oběd: těstoviny, jahody, tvaroh

Svačina: jahodový koktejl

Večeře: jahody, Cottage sýr

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno