Pod maďarskou dietou se podepsal maďarský trenér Norbert Schobert. Jeho dieta je založena na sníženém příjmu sacharidů a výběru potravin s nízkým glykemickým indexem.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: x kg

Cvičení k dietě: více než 3x týdně

Princip diety

Autorem maďarské diety je maďarský trenér Norbert Schobert, podle něhož by měl člověk při hubnutí snížit příjem sacharidů a zvýšit příjem potravin s nízkým glykemickým indexem. Nezbytné je také do svého programu při hubnutí zařadit pohybovou aktivitu. Budete-li dodržovat tato pravidla, můžete účinně zhubnout. Maďarská dieta by se pro vás neměla stát pouze krátkodobou dietou, kterou porušíte po odstranění přebytečného tuku, ale měla by se stát vašim životním stylem.

Potraviny jsou rozděleny do tří základních skupin, které se odlišují glykemickým indexem.

Skupina 1 obsahuje potraviny, které je možné konzumovat od 6:00 do 22:00 hodin. V této skupině se nachází potraviny s nízkým glykemickým indexem, jako je ovoce, zelenina, ryby, maso, jogurt, tvrdý sýr a vejce.

Skupina 2 obsahuje potraviny, které můžete konzumovat od 6:00 do 15:00 hodin. Jedná se o potraviny se středním glykemickým indexem a konkrétně zde spadají brambory, banány, špagety, celozrnná rýže a celozrnný chléb.

Skupina 3 obsahuje potraviny, které můžete konzumovat od 6:00 do 12:00 hodin. A do této skupiny se řadí potraviny s vysokým glykemickým indexem, a tak byste je měli pouze ochutnávat. Jedná se například o chipsy, rýži, dort či hranolky.

Jídelníček byste si měli sestavit z pěti jídel, která by mezi sebou měla mít alespoň 2,5 hodinový rozestup. Důležité je dodržet také pitný režim, a to alespoň dva až tři litry denně. Nezapomínejte také na pravidelné cvičení a dobrou náladu.

Co jíst při dietě?

V jídelníčku maďarské diety by se měla objevovat následující jídla: ovoce, zelenina, ryby, maso, jogurty, tvrdý sýr, vejce, brambory, banány, špagety, celozrnná rýže a celozrnný chléb.

Co nejíst?

Nedoporučujeme konzumaci potravin s vysokým glykemickým číslem, jako jsou chipsy, hranolky, dort, rýže a podobně.

Ukázkový jídelníček

  • Snídaně: dva plátky celozrnného chleba, máslo, tvrdý sýr, paprika
  • Svačina: jablko
  • Oběd: pečený losos, brambory, zelenina
  • Svačina: broskvový jogurtový nápoj
  • Večeře: kuřecí maso na zelenině

Praktický tip

Maďarská dieta je charakteristická tím, že jsou potraviny rozděleny do tří kategorií podle glykemického indexu. Důležité je zkombinovat správné potraviny v jídelníčku, dobrý pitný režim s pohybovou aktivitou.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno