Nejde podle vás med a hubnutí dohromady? Možná se budete divit, ale konzumací medu můžete zhubnout i více než jedno kilo za týden. Medová dieta je jednoduchá a velmi příjemná.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 4 – 5 kg

Cvičení k dietě: 2x až 3x týdně

Princip diety

Pod medovou dietu se podepsal britský výživový poradce Mike McInnes, podle něhož je možné touto cestou zhubnout až 1,3 kg za týden. Základním principem medové diety je dodržování několika jednoduchých pravidel, jako je například nahrazení veškerého cukru medem či dodržování jednoho dne v týdnu bez sacharidů. Není lehké stanovit, zda medová dieta funguje díky konzumaci medu či díky sestavenému jídelníčku.

Výživový poradce Mike McInnes doporučuje každý den ráno vypít teplou vodu s jednou či dvěma čajovými lžícemi medu. A stejně tak vypít teplou vodu s jednou či dvěma čajovými lžícemi medu půl hodiny před spaním. Podle McInnese se díky medu nastartuje metabolismus a během spánku tělo spaluje tuky. Medová dieta je založena na několikaletých výzkumech a testováních.

Pravidla, která je nezbytné při medové dietě dodržovat:

  • Ráno a večer si dejte teplou vodu s medem.
  • Vyvarujte se čokoládám, pamlskům, tyčinkám, chipsům a do svého jídelníčku nezařazujte ani hranolky.
  • Bílou mouku, rýži, těstoviny a pečivo zaměňte za celozrnné varianty.
  • Každé pondělí mějte den bez sacharidů.
  • Nekonzumujte brambory.
  • Každé jídlo by mělo obsahovat bílkovinu.
  • Jezte neomezené množství zelenin.
  • Denně jezte dva kousky ovoce (kromě banánů a hroznů).
  • Dopřejte si místo nízkotučného mléčného výrobku kvalitní neochucený jogurt, který si sami dochutíte medem.

Co jíst při dietě?

Medová dieta povoluje v jídelníčku tmavou mouku, tmavou rýži, celozrnné těstoviny, celozrnné pečivo, med, borůvky, maliny a také rybíz.

Co nejíst?

Měli byste ze svého jídelníčku při medové dietě odstranit banány, hrozny, nízkotučné mléčné výrobky, bílou mouku, rýži, těstoviny, pečivo a cukr.

Ukázkový jídelníček

Pondělí

  • Snídaně: 2 smažené plátky slaniny, grilovaná rajčata
  • Svačina: hrstka oliv
  • Oběd: vaječná omeleta ze tří vajec, zelenina, žampiony
  • Svačina: Cottage
  • Večeře: grilovaný losos, dušená brokolice a fazolky

Úterý

  • Snídaně: 2 sázená vejce, plátek chleba
  • Svačina: hrst semínek a oříšků
  • Oběd: čočková polévka
  • Svačina: zelenina a hummus
  • Večeře: sladké brambory se zeleninou a sýrem
  • Dezert: jogurt s medem a ovocem

Praktický tip

Jestliže se chcete o medové dietě více dozvědět, můžete si přečíst knihu Medová dieta, kterou napsal již zmíněný výživový poradce Mike McInnese.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno