Jak už samotný název napovídá, základem jídelníčku mrkvové diety je mrkev. Budete ji připravovat ve všech možných podobách, protože mrkvová dieta povoluje pouze tento druh zeleniny.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 2 – 6 kg za týden

Cvičení k dietě: nikdy

Princip diety

Mrkvová dieta spadá do skupiny jednostranných diet, které jsou v současné době velmi oblíbené. Už ze samotného názvu vyplývá, že během mrkvové diety budete konzumovat pouze mrkev a mrkvovou šťávu. Mírnější forma této diety povoluje i ostatní druhy zeleniny.

Mrkvovou dietu byste měli držet pět dní. Celý týden bude dominující potravinou v jídelníčku právě mrkev a po skončení diety ji nejspíš nebudete chtít dlouho vidět. Jídelníček by měl být sestaven z pěti porcí jídla denně. Musíte dodržovat také správný pitný režim a denně vypít alespoň dva litry vody či neslazených tekutin a ještě navíc 200 ml mrkvové šťávy. Na denním jídelníčku bude dietní mrkvová polévka.

Jelikož se jedná o jednotvárnou dietu, je možné ji dodržovat krátkodobě. Během pěti dní můžete shodit dva až šest kilogramů, budete-li dietu dodržovat správně. Mrkvová dieta je určena pro všechny, kteří chtějí snížit tělesnou hmotnost o několik kilogramů během krátké doby. Při dodržování je však důležitá pevná vůle, protože celý týden budete jíst jednotvárná jídla bez výrazné chuti.

Stejně jako ostatní jednostranné diety, tak i mrkvová dieta je založena na radikálně sníženém příjmu kalorií.

Co jíst při dietě?

Během diety je povolena mrkev syrová i tepelně zpracovaná. Při mírnějších formách diety jsou povoleny i následující potraviny: celozrnné pečivo, nízkotučné mléčné výrobky, libovolné maso a ovoce v malém množství.

Co nejíst?

V jídelníčku by se kromě mrkve a jiného druhu zeleniny neměly objevovat žádné jiné potraviny. Rozhodně zapomeňte na uzeniny, alkohol, tučné pokrmy a sladká jídla.

Výhody a nevýhody

Mrkvová dieta se může pyšnit hned několika výhodami. V první řadě vás nadchne rychlý úbytek tělesné hmotnosti během několika dní. Mrkev je navíc bohatá na vitaminy a vlákninu, která je pro organismus velmi důležitá a napomáhá při odbourávání tuků. Díky mrkvi nemáte ani pocit hladu. Na druhé straně však stojí i nevýhody. A jednou z nich je jednotvárnost diety a její nevyváženost.

Ukázkový jídelníček

  • Snídaně: plátek chleba s mrkvovou pomazánkou
  • Svačina: dietní mrkvová polévka
  • Oběd: kuřecí maso s dušenou mrkví, brambory
  • Svačina: bílý jogurt
  • Večeře: mrkev s brokolicí

Praktický tip

Mrkvovou dietu dodržujte pouze pět dní. Doporučujeme pohlídat si nejen jídelníček, ale také dodržet pitní režim.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno