Velmi oblíbenou dietou je salátová dieta, jejíž jídelníček se skládá právě ze salátů. Saláty obsahují velké množství vitaminů a minerálních látek.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 1 kg za každé 4 dny

Cvičení k dietě: 2x až 3x týdně

Princip diety

V současné době existuje pestrá škála diet, mezi nimiž můžete najít i salátovou dietu. Saláty jsou typické pro vysoký obsah vitaminů a minerálních látek. Hlavní výhodou je, že při konzumaci salátů nepřijímáte do těla téměř žádné kalorie. Na salátech si opravdu pochutnáte, protože jsou svěží a velmi chutné.

Salátová dieta nespadá mezi dlouhodobé diety, ale spíše se jedná o odlehčení organismu. Je vhodná hlavně na jaře a v létě, kdy máte k dispozici celou řadu domácí zeleniny z vlastní zahrádky. Během diety byste měli na minimum snížit příjem sacharidů, a tak se vyvarujte sladkým pokrmům. Salátová dieta se drží několik dní a za každé čtyři dny diety zhubnete až 1 kilogram. Záleží to však na tom, jaké jste měli předchozí stravovací návyky.

Velmi důležité je dodržovat pitný režim. Pijte neperlivé minerální vody, nebo ovocné a bylinkové čaje bez cukru. Denně byste měli vypít alespoň dva litry neslazených tekutin. Budete-li chtít k salátům připravit zálivku, použijte kvalitní olej, přičemž nejlepší variantou je extra panenský olivový olej.

Měli byste denně jíst alespoň čtyři porce. Ve večerních hodinách nedoporučujeme jíst saláty, protože zelenina způsobuje nadýmání. A když už si chcete zeleninový salát dopřát až večer, pak byste měli zeleninu uvařit či ugrilovat.

Stejně jako u ostatních diet je nezbytná pohybová aktivita, pak i u salátové diety je aktivita velmi důležitá. Doporučujeme cvičit alespoň 3x týdně.

Co jíst při dietě?

Salátová dieta povoluje v jídelníčku kromě neomezeného množství zeleniny také neomezené množství libového masa.

Co nejíst?

Při dodržování salátové diety byste se měli vyhnout tučným, mastným a sladkým pokrmům, které by dietě rozhodně neprospěly.

Ukázkový jídelníček

  • Snídaně: ovesná kaše s rozinkami
  • Svačina: jogurt
  • Oběd: kuřecí steak s bramborem, rajčatový salát
  • Svačina: šopský salát
  • Večeře: grilovaná ryba s grilovanou zeleninou

Praktický tip

Nebojte se použít vlastní fantazii a při přípravě salátů kombinovat chutě. Zelenina obsahuje všechny důležité látky pro lidský organismus. Dodržujte pitný režim a vypijte denně alespoň 2 litry neslazených tekutin. A nezapomínejte ani na cvičení.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno