Šestidenní dieta – název by mohl svádět k tomu, že se drží pouze šest dní. Pravda je napůl. Tato dieta se dodržuje šest dní v týdnu, přičemž sedmý den můžete jíst, co chcete.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 4 – 5 kg

Cvičení k dietě: více než 3x týdně

Princip diety

V současné době si můžete vybrat z nepřeberného množství diet, mezi nimiž najdete také šestidenní dietu. Název by vám mohl napovídat, že se tato dieta dodržuje pouze šest dní. Ve skutečnosti se dodržuje šest dní v týdnu, přičemž sedmý den můžete jíst, na co budete mít chuť. Prvních šest dní v týdnu byste měli mít ve svém jídelníčku zařazeny pouze zdravé a dietní pokrmy.

Šestidenní dieta vás naučí pravidelnému stravování. Jíst byste měli každé tři hodiny až pět jídel denně. V jídelníčku by se měly objevovat celozrnné sacharidy a bílkoviny. Dále nesmíte opomíjet ani ovoce, zeleninu a luštěniny. Vyvarujte se během dodržování šestidenní diety tučným, smaženým a sladkým pokrmům, které by mohly zhatit vaše cíle.

Během šestidenní diety, stejně jako u ostatních diet, musíte dodržovat pitný režim. Denně vypijte alespoň 2,5 litru neslazených tekutin či bylinkových čajů.

A co sedmý den v týdnu? Jedná se o volný den, během něhož si můžete vychutnat i zakázaná jídla, jako je hamburger, pizza či zákusek. Sedmý den si dejte, na co máte chuť. Nemusíte se hlídat a dokonce v tento den nemusíte ani cvičit.

Následující týden opět začnete šestidenní dietou a opět sedmý den dietu vynechejte a pochutnejte si na tom, na co máte chuť. Tato dieta zní velmi zajímavě a určitě stojí za vyzkoušení. Co na ni říkáte vy?

Co jíst při dietě?

V jídelníčku u šestidenní diety by se měla objevit celozrnná rýže, celozrnný chléb, celozrnné těstoviny, kuskus, kuřecí maso, krůtí maso, hovězí maso, ryby, mléčné výrobky, ovoce, zelenina a luštěniny.

Co nejíst?

Při dodržování šestidenní diety se vyvarujte sladkým, smaženým a tučným pokrmům.

Ukázkový jídelníček

  • Snídaně: celozrnný rohlík, sýr a šunka
  • Svačina: jogurt a ovoce
  • Oběd: pečený losos s vařenými bramborami, zeleninový salát
  • Svačina: müsli tyčinka
  • Večeře: zeleninový salát a plátek celozrnného chleba

Praktický tip

Doporučujeme při dodržování diety také cvičit, a to každý druhý den alespoň 40 minut. Mezi doporučená cvičení patří rychlá chůze, běh či jízda na kole.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno