Jak už samotný název napovídá, během vajíčkové diety se konzumuje vysoké množství vajec. Tuto dietu představila americká klinika Mayo Clinic.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 8 kg za 2 týdny

Cvičení k dietě: více než 3x týdně

Princip diety

V současné době existuje pestrá škála monotónních diet, mezi nimiž najdete také vajíčkovou dietu. Autorem této diety je americká klinika Mayo Clinic, která však brzy přestala tuto dietu propagovat. Důvodem se stala možnost zvýšení cholesterolu v krvi. Jak už plyne ze samotného názvu dietu, v jídelníčku se nachází velké množství vajec. Aby byla vajíčková dieta úspěšná, je nezbytné předepsaný jídelníček striktně dodržovat.

Vajíčková dieta trvá pouze 14 dní a během dne si budete servírovat pouze tři porce jídla. Během této krátké doby můžete snížit svou tělesnou hmotnost o neuvěřitelných 8 kilogramů. Ale za jakou cenu? Jídelníček je poměrně drastický a nejspíše budete i hladovět. Neměli byste jíst nic jiného než to, co je napsané v jídelníčku.

Vajíčka, která budete konzumovat, musí být uvařena natvrdo. Káva, která je také zahrnuta v jídelníčku, nesmí být s mlékem, ani s cukrem. Po celých 14 dní budete jíst stejnou snídani.

Výhody a nevýhody

Hlavní výhodou vajíčkové diety je, že během pouhých dvou týdnů shodíte až osm kilogramů. Ale tato výhoda je kompenzována několika nevýhodami. V první řadě je vajíčková dieta velmi drastická a může po ní následovat jo-jo efekt. Jestliže vajíčkovou dietu vyzkoušíte, nebudete chtít vejce natvrdo velmi dlouho vidět. Vajíčková dieta může také zvýšit cholesterol. Zvažte teda všechna pro a proti, než se do diety pustíte.

Ukázkový jídelníček

  1. den
  • Snídaně: 3 vejce natvrdo, 1/2 grepu, neslazená káva
  • Oběd: 3 vejce natvrdo, rajče, káva
  • Večeře: 3 vejce natvrdo, hlávkový salát s citronem
  1. den
  • Snídaně: 3 vejce natvrdo, 1/2 grepu, neslazená káva
  • Oběd: 3 vejce natvrdo, 1/2 grepu, káva
  • Večeře: vařený plátek hovězího masa, hlávkový salát a rajče
  1. den
  • Snídaně: 3 vejce natvrdo, 1/2 grepu, neslazená káva
  • Oběd: 1 – 3 vejce natvrdo, 200 g špenátu, rajče, citronová šťáva
  • Večeře: pečená ryba, míchaný salát, plátek toastového chleba
  1. den
  • Snídaně: 3 vejce natvrdo, 1/2 grepu, neslazená káva
  • Oběd: 1 – 2 vejce natvrdo, zeleninový salát, káva
  • Večeře: telecí či jehněčí kotleta na vodě, rajče, celer, káva
  1. den
  • Snídaně: 3 vejce natvrdo, 1/2 grepu, neslazená káva
  • Oběd: zeleninový salát
  • Večeře: vařený plátek hovězího masa, celer
  1. den
  • Snídaně: 3 vejce natvrdo, 1/2 grepu, neslazená káva
  • Oběd: zeleninový salát
  • Večeře: vařený plátek hovězího masa, celer
  1. den
  • Snídaně: 3 vejce natvrdo, 1/2 grepu, neslazená káva
  • Oběd: 1/2 grepu, 1/4 grilovaného kuřete, rajče
  • Večeře: 1/2 grepu, 1/4 grilovaného kuřete, celer, mrkev

Jídelníček se opakuje i následujících 7 dní.

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno