U všech následujících způsobů je důležité, aby vás bavily, proto jich neváhejte vyzkoušet několik a vybrat si nejvhodnější. Protože samotný pohyb zlepšuje náladu díky vyplavování endorfinů, čímž vám pomůže předcházet stresu a depresím, zlepšuje spánek a u žen pomáhá předcházet některým typům rakoviny. Sportovní aktivity mimo uzavřené prostory s umělým osvětlením na lidskou psychiku působí velmi dobře.

Zkuste se přesouvat víc pěšky, než autem

Trávíte každý den nudné chvíle při cestě do práce autem nebo MHD? Zkuste jít párkrát pěšky. Nejen, že se často dostanete do cíle dřív, než kdybyste popojížděly ve špičce, ale posílíte své srdce, svaly a zlepšíte si náladu. Chůze je dobrá pro hubnutí, posiluje nohy a zadek a pokud si pohlídáte správný postoj, můžete zhubnout i v pase. Není-li venku vyloženě odporně, chodit můžete v každém ročním období – jen je potřeba být dostatečně oblečená (včetně pokrývky hlavy), abyste si neuhnala nachlazení. Zároveň vám při chůzi hrozí minimální riziko zranění.

Rychleji na kole i koloběžce

Připadá-li vám chůze příliš pomalá, můžete nasednout na kolo nebo koloběžku. V některých městech si je dokonce můžete půjčit. Snadněji na nich uvezete těžký nákup a spálíte skoro 2x víc kalorií než při chůzi. Oproti běhu je jízda na kole šetrnější k vašim kolenům a kotníkům.

Trpíte-li bolestmi zad, právě jízda na koloběžce vám pomůže zpevnit svaly (boční zádové a břišní), jejichž ochabnutí je zodpovědné za tyto nepříjemnosti. Koloběžku si můžete pořídit skládací nebo s velkými koly, díky kterým budete rychlejší. Při jízdě myslete na pravidelné střídání odrazové nohy.

Nevyhýbejte se schodům

Výtahem nebo po schodech? Rozhodně zvolte druhou možnost, zpevníte si zadeček! Posílíte i celé stehenní svaly a při pravidelném zdolávání schodů

  • snižuje úmrtnost až o 33 % jen při 8 schodech denně
  • na víc než 10 let se až o polovinu sníží riziko infarktu při 7 minutách na schodech denně
  • 2 minuty navíc denně stačí, abyste zastavily přibývání na váze ve středním věku.

Doběhněte si pro pořádnou formu

Chcete-li si dát pořádně do těla, běhání je k tomu ideální. Pokud nemáte motivaci, zkuste se přihlásit na některý z městských (půl)maratonů nebo dobročinných běhů a začněte na ně trénovat. Nejlépe si najděte travnatou část na kraji města nebo aspoň park. Běháním si vybudujete silnější kosti i svaly, které jsou při běžném cvičení ignorované. Běhání zlepšuje i držení těla, posiluje končetiny a díky němu zvládnete každodenní aktivity levou zadní.

Zabruslete si s přáteli

Řada městských povrchů je pro jízdu na in-line bruslích jako dělaná. Tento sport vybízí k tomu, abyste vzaly na projížďku i své přátele. Spálíte podobně velké množství kalorií jako při běhu, ale u bruslení zapojujete jiné svaly. Pohybem nohou do stran posilujete vnější stranu hýždí a jízdou na 8 kolech trénujete svou stabilitu a pravidelným ježděním i hubnete.

Proplavte se do menší velikosti

Plavání patří k nejefektivnějším způsobům, jak zhubnout. Díky velkým městským bazénům nemusíte mít obavy z kvality vody a díky jejich velikosti nemusíte 100x plavat tam a zpátky, než uplavete třeba kilometr, což je dobrá vzdálenost pro udržování kondice (+200 m před a po). Na rozdíl od silových cvičení plavání prodlužuje svaly a díky tomu se kalorie spalují delší dobu. Při vydechování do vody si zvyšujete kapacitu plic a pohyb ve vodě je navíc šetrný pro vaše klouby.

Parkour není jen pro koně

Možná jste ještě o městském parkouru neslyšeli – rozhodně to není aktivita určená pro koně, ale pro lidi ve všech druzích obtížnosti. To, že se dostanete do formy, je u parkouru až vedlejší produkt, důležité je soustředění, držení těla a vnitřní odvaha. Parkouristé se snaží dostat z jednoho bodu co nejefektivněji do druhého a při tom překonávají všechny překážky, které mají v cestě (zídky, zábradlí, lavičky a další). Při tomto pohybu zapojíte podle náročnosti i všechny svaly, protože při trénincích se využívá z různých sportů více druhů pohybu (šplhání, přeskakování, plazení se, běh a další).

Ohodnoťte tento článek!

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Zadejte svůj komentář
Prosím vyplňte Vaše jméno